RAY BAN

Ochelari de soare Ray Ban

Putini ochelari au avut un rol atat de important in cultura si istoria americana, precum cei de la Ray-Ban.

De la sefi de stat, la staruri de la Hollywood, cantareti celebri, artisti, designeri, modele celebre de cat-walk, nu exista generatie care sa nu isi aduca aminte sau care sa nu a avut o pereche din celebrii ochelari de soare.

In timp ce modelele Ray Ban pot fi vazute in zilele noastre la noile generatii de "trend setteri" de la Hollywood, acestia au avut un inceput mult mai modest si mai practic.

Fondat in 1937 de catre Bausch & Lomb, prima pereche de ochelari de soare Ray Ban a fost creata pentru departamentul de aviatie al armatei Statelor Unite. Armata cauta un ochelar de soare care sa protejeze pilotii de razele de soare, dar care sa arate si elegant pentru portul de zi cu zi.

Pe 7 mai 1937 Bausch & Lomb a patentat modelul de soare Ray Ban "Aviator". Fiind primul ochelar de protectie impotriva razelor de soare, rama acestuia era extrem de usoara, construita din metal placat cu aur, cu doua lentile verzi ce filtrau razele UV.

Pilotii armatei americane au adoptat instant acest tip de ochelar, de unde si celebra denumire de "Aviator Glasses" - termen ce acum descrie orice model de ochelar ce are forma similara cu cei de la Ray-Ban, indiferent ca apartin altui brand.

Modelul "Aviator" a devenit rapid celebru peste hotare in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, cand Generalul Douglas MacArthur a fost fotografiat cu o pereche de Ray-Ban Aviator in timp ce ateriza pe plajele din Filippine.

Plecand de la inceputurile pragmatice ce ofereau pilotilor protectie impotriva razelor de soare, Ray-Ban avea sa devina rapid parte importanta a culturii si modei americane cand, in 1952 Ray Ban s-a detasat de traditionalele rame metalice si avea sa creze rama din acetat denumita "Ray-Ban Wayfarer".

Fiind considerat un moment revolutionar in designul ochelarilor, Wayfarer-ul a castigat rapid popularitate in randul nonconformistilor dar si in cel al oamenilor conservatori, trecand peste bariere socio-economice si culturale.
In mod ironic, Wayfarer-ur original fusese gandit ca un ochelar barbatesc pana cand femeile s-au indragostit de formele netede si designul atragator ce parea sa lumineze orice forma a fetei.
In curand, ochelarii aveau sa incante pe toata lumea incepand cu presedinti, doamne cochete dar si muzicieni folk sau generatii de hipioti.

Wayfarer-ul a avut o explozie de imagie in momentul in care Audrey Hepburn a purtat modelul in 1961 in filmul "Breakfast at Tiffany's".

Intre anii 50' si 60' Wayfarer-ul a fost omniprezent, fiind purtat de la personaje precum Bob Dylan, Andy Warhol, James Dean, Marilyn Monroe, Roy Orbison, John Lennon si nenumarati adolescenti americani ce vroiau sa arate "cool" pe plaja.

Popularitatea Ray-Ban s-a diminuat in anii '70 cand era disco s-a manifestat in ochelari mai extravaganti, si designeri precum Dior sau Yves St. Laurent au intrat pe piata.
La mijlocul anilor '70 Ray-Ban a lansat o linie de ochelari de soare inspirati de curentul "disco", dar care nu a avut prea mare succes. Insa, o resuscitare a brandului avea sa vina cat de curand.

In 1982, Ray-Ban parea sa revina in varf. Ochelarii lor si-au facut aparitia in filmul "The Blue Brothers" ce ii avea ca protagonisti pe Dan Akroyd si John Belushi. In ciuda faptului ca ochelarii Ray-Ban au fost purtati intr-un mod aproape agresiv de-a lungul intregului film, vanzarile au ramas destul de slabe atingand numarul de 18000 de unitati  in 1980.

Totul avea sa se schimbe in 1982, cand Ray-Ban a semnat un contract de 500000 $ pe un an ca sa plaseze ochelarii in filme si showuri de televiziune.

Intre anii 1982 si 1987 Ray-Ban au avut modele prezente in peste 60 de filme si showuri TV.

Investitia s-a justificat prima data in momentul in care Tom Cruise a purtat clasicul Wayfarer in 1983 in filmul "Risky Business". Dintr-o data ochelarii Ray-Ban au redevenit cool si compania abia facea fata la cererea extrem de mare de Wayfarer.

In 1983 s-au vandut 360000 de perechi de ochelari de soare. In anii urmatori, Ray-Ban avea sa apara intr-o serie de hituri ale anilor '80 precum "Miami Vice", "Moonlighting" si "The Breakfast Club".. Vanzarile au atins cifra de 1.5 milioane, dar Hollywood-ul nu era singurul loc in care Ray-Ban- ul a avut suces.

In anii '80 modelele Ray-Ban puteau fi vazuti peste tot, fiind purtati de celebritati precum Madonna, Michael Jackson, Elvis Costello, Morissey, The Ramones, membrii trupei U2 dar si Jack Nicholson si editorul Vogue - Anna Wintour.

In anii 90 Ray-Ban avea sa intampine o noua criza cand "Grudge-ul" avea sa inlature moda anilor '80 cand modele precum cele ale brandului Oakley aveau sa isi faca aparitia. Compania a incercat sa creasca vanzarile prin regandirea designului ramelor, insa fara prea mult succes.

In 2007 Ray-Ban a reintrodus designul original Wayfarer, marind gama de culori ce includeau modele precum bulinele sau camuflajul dar si culori precum albastru, alb, turquoise sau rosu. De asemenea au creat modele multi colore ce combinau nuante de auriu cu negru, alb cu negru sau rosu pe verde.
Strategia a functionat si inca odata Ray-Ban si in special Wayfarer-ul pareau ca se holbeaza la tine de fiecare data cand deschideai o revista de fashion sau un tabloid celebru.

Dupa un declin de 10 ani, Ray-Ban redevine cool si chiar si celebrul Aviator, deseori asociat cu politistii sau pilotii de avioane au inceput sa fie purtati de diverse celebritati. Odata cu revitalizarea Ray-Ban, ceilalti designeri au sesizat si au inceput sa redeseneze modelele pentru a le face sa semene cu celebrele modele Ray-Ban, Wayfarer si Aviator.

Cu alte cuvinte "Chiar daca stilurile vin si trec, Ray-Ban nu dispare niciodata".

Solicita o oferta la 0723.443.353, office@medicaloptik.ro sau completeaza formularul de contact.